kawan2... boleh tak kalo saya guna blog ni untuk tujuan politik?
saya skrg bekerja dalam bidang politik, kalau boleh nk write-up politic story kat sini...
tp, cam tak sesuai, kan? takut kawan2 tak suka plak main politik, kan?
rasanya bagus kalo saya buka akoun lain kot...btol x?
Friday, November 25, 2011
Sunday, October 23, 2011
1st entry at the end of the year?
sedih sungguh blog aku ni...sian...tuan die malas nk update... nnt, kang aku dapat keje, rajin la kot aku update blog ni...kih kih kih...
1 post untuk setahun... ade ke blogger mcm aku?
1 post untuk setahun... ade ke blogger mcm aku?
Thursday, August 19, 2010
eh eh... banyaknye habbok kat sini!!!!
habbok?
habuk la...
kat mane?
kat blog ni la...
kenapa?
dah lama x update...
last entry bila?
30 July
ish ish... kenapa x update?
xde mase
xe mase ke xde idea?
idea ada tp masa xde... keje cam pasir...punya la byk...
habis, ari ni x bizi ke?
bizi gak...tp curi mase sket... jap lg smbg r blk...
nak citer psl ape ari ni?
erm...igt nk citer psl boss, psl isu semasa, movies...
dah tu?
mls plak nk mengarang...
hmmm... real life?
something bad happen...
what is it?
can't tell...secret!
huh! so?
so what?
zek, ape ko buat ni?
ermm... typing my monolog on my blog...?
ish...ish...xde keje dah?
ade jer...tp nk rehatkan minda jap... jap lg smbg r blk...
puasa?
okay! good... tp apesal cam cepat je bulan ramadhan begerak?huhu pejam celik, seminggu dah...
raya?
blom beli tiket...
tiket?
tiket bas la... dulu tikel kapatebang...skrg naik bas dah la...
nape x beli lg?
hurm... xder org nk tlg belikan...huhu
eh?
erm... keta abg kena pecah, bateri kena curik...n abg pon dh tuka keje, agak susah nk g usha tiket...sblom ni igt nk blk ngan kawan, die baru beli keta,tp... 3 puasa, kete dia eksiden...teruk plak tuh... sian Apis... huhuhu
bape ari cuti?
xtau lg... takowt plak nk mntk cuti lama2 ngan boss...
tu nak ke mana plak tu?
nak g solat zohor, pastu nk smbg keje blk... sblom boss masuk opis, better siapkan keje...hoho
dah nk blah ke?
yup.... babai....
habuk la...
kat mane?
kat blog ni la...
kenapa?
dah lama x update...
last entry bila?
30 July
ish ish... kenapa x update?
xde mase
xe mase ke xde idea?
idea ada tp masa xde... keje cam pasir...punya la byk...
habis, ari ni x bizi ke?
bizi gak...tp curi mase sket... jap lg smbg r blk...
nak citer psl ape ari ni?
erm...igt nk citer psl boss, psl isu semasa, movies...
dah tu?
mls plak nk mengarang...
hmmm... real life?
something bad happen...
what is it?
can't tell...secret!
huh! so?
so what?
zek, ape ko buat ni?
ermm... typing my monolog on my blog...?
ish...ish...xde keje dah?
ade jer...tp nk rehatkan minda jap... jap lg smbg r blk...
puasa?
okay! good... tp apesal cam cepat je bulan ramadhan begerak?huhu pejam celik, seminggu dah...
raya?
blom beli tiket...
tiket?
tiket bas la... dulu tikel kapatebang...skrg naik bas dah la...
nape x beli lg?
hurm... xder org nk tlg belikan...huhu
eh?
erm... keta abg kena pecah, bateri kena curik...n abg pon dh tuka keje, agak susah nk g usha tiket...sblom ni igt nk blk ngan kawan, die baru beli keta,tp... 3 puasa, kete dia eksiden...teruk plak tuh... sian Apis... huhuhu
bape ari cuti?
xtau lg... takowt plak nk mntk cuti lama2 ngan boss...
tu nak ke mana plak tu?
nak g solat zohor, pastu nk smbg keje blk... sblom boss masuk opis, better siapkan keje...hoho
dah nk blah ke?
yup.... babai....
Friday, July 30, 2010
ketika berjalan...
Ketika kita berjalan…
Hey, kawan-kawan…
ketika kita berjalan di bumi Allah, jangan terlalu mendongak ke langit, Sesekali halakan pandanganmu ke kaki. Di situ bumi kita pijak. Ketika kita berada di puncak kejayaan, janganlah terlalu berbangga diri, sesekali ingatlah rezekimu itu anugerah Allah.
Jangan terlalu mendongak ke langit, pandanglah ke kakimu, mungkin ada najis di depanmu. Jika kita dipuncak kejayaan, jangan terlalu bermegah, sesekali lihatlah sekeliling, mungkin ada khianat yang bakal datang.
Jika kita berjalan, jangan terlalu mendongak ke langit, pandang ke bawah, mungkin ada batu di depan. Jika kita berada di puncak kesenangan, jangan terlalu leka, mungkin ada halangan menanti.
Jika kita berjalan, jangan terlalu mendongak ke langit, lihat kaki mu di bumi Allah. Di situ kita berdiri, di situ kita berpijak, dari tanah itu kita datang. Jika kita berada di puncak kemenangan, lihatlah sekeling, jangan lupa asal usul kita.
Jangan terlalu mendongak ke langit, lihat juga di belakang mu, mungkin ada musuh mahu menikam. Jika kita berada di puncak kejayaan, jangan terlalu menunjuk-nunjuk, mungkin ada yang tidak gemar.
berjalan sambil mendongak, gaya lagak seperti orang sombong. menonong tanpa lihat kiri-kanan. apa salahnya berjalan sambil menundukkan kepala, tanda kita merasa rendah diri sebagai makhluk yang lemah. bukan sebab kita kurang keyakinan, tapi untuk mengingatkan diri sendiri bahawa kita hanya insan yang lemah yang hidup atas izin Allah, yang hidup dengan dosa dan kemungkaran. kejayaan di dunia belum tentu kejayaan di akhirat. kegagalan di dunia tidak pula bermaksud kegagalan di akhirat. fikir-fikirkan lah... sama-sama kita telaah diri kita kembali. selama kita hidup sebanyak mana dosa yang kita kumpul? dan sebanyak mana pula pahala kita buat? ingat, dosa dan pahala inilah yang akan kita pikul ketika meniti titian mustaqim di akhirat kelak. berat dosa jatuh ke neraka, banyak pahala, InsyaAllah, syurga menanti ^^
tetiba terpikirkan soal dongak ke langit ni masa jalan kaki nakbalik umah semalam :)
Hey, kawan-kawan…
ketika kita berjalan di bumi Allah, jangan terlalu mendongak ke langit, Sesekali halakan pandanganmu ke kaki. Di situ bumi kita pijak. Ketika kita berada di puncak kejayaan, janganlah terlalu berbangga diri, sesekali ingatlah rezekimu itu anugerah Allah.
Jangan terlalu mendongak ke langit, pandanglah ke kakimu, mungkin ada najis di depanmu. Jika kita dipuncak kejayaan, jangan terlalu bermegah, sesekali lihatlah sekeliling, mungkin ada khianat yang bakal datang.
Jika kita berjalan, jangan terlalu mendongak ke langit, pandang ke bawah, mungkin ada batu di depan. Jika kita berada di puncak kesenangan, jangan terlalu leka, mungkin ada halangan menanti.
Jika kita berjalan, jangan terlalu mendongak ke langit, lihat kaki mu di bumi Allah. Di situ kita berdiri, di situ kita berpijak, dari tanah itu kita datang. Jika kita berada di puncak kemenangan, lihatlah sekeling, jangan lupa asal usul kita.
Jangan terlalu mendongak ke langit, lihat juga di belakang mu, mungkin ada musuh mahu menikam. Jika kita berada di puncak kejayaan, jangan terlalu menunjuk-nunjuk, mungkin ada yang tidak gemar.
berjalan sambil mendongak, gaya lagak seperti orang sombong. menonong tanpa lihat kiri-kanan. apa salahnya berjalan sambil menundukkan kepala, tanda kita merasa rendah diri sebagai makhluk yang lemah. bukan sebab kita kurang keyakinan, tapi untuk mengingatkan diri sendiri bahawa kita hanya insan yang lemah yang hidup atas izin Allah, yang hidup dengan dosa dan kemungkaran. kejayaan di dunia belum tentu kejayaan di akhirat. kegagalan di dunia tidak pula bermaksud kegagalan di akhirat. fikir-fikirkan lah... sama-sama kita telaah diri kita kembali. selama kita hidup sebanyak mana dosa yang kita kumpul? dan sebanyak mana pula pahala kita buat? ingat, dosa dan pahala inilah yang akan kita pikul ketika meniti titian mustaqim di akhirat kelak. berat dosa jatuh ke neraka, banyak pahala, InsyaAllah, syurga menanti ^^
tetiba terpikirkan soal dongak ke langit ni masa jalan kaki nakbalik umah semalam :)
Tuesday, July 27, 2010
xtau nk post ape kat sini...
dari tengah hari tadi aku duk buka page ni, nak posting sumtin la kununnya... tp... beberapa jam berlalu, xde ape pon yg aku taip kat cni... ni je la yg aku mampu nk menaip... igt nak tulis review psl citer Ong Bak 3 yg aku tonton sabtu lepas, tp cam malas je...huhuhu
nak gak wat review psl citer Rescue -drama japanese 9 eps- tp x tau nk mula dr mana...
tgk la bila2 aku rasa rajin dan x bizi...
nak citer psl keadaan aku skrg... xde yg best pon... cuma, baru2 ni la... aku cam terasa skit... pelik ni kalo aku terasa...haha... hmm... nak citer kat cni pon cam am sgt...huhuhu... bg situasi je la... xpayah citer kejadian betol2 ek...
situasi: korang dalam satu group... gumbira ria, suka suki... then, ade sorang yg mcm taik. tetiba nak angin... suka rosakkan suasana gumbira... aku sangat menyampah dengan keadaan mcm ni... suasana yang bahagia tetiba dirosakkan... drpd duk suka-suka dah rasa cam nk terjun bangunan... sungguh aku rasa cam nk maki je... tp, aku waras lg, dan aku xnak jd mcm org tu... ini xde kena mengena dgn group gegeh aku... this is my own real life that sometime makes me wanna run away, far away, sothat those people wont see me again, and i don't have to see those faces anymore... but, life is complicated... kita saling bersangkut paut...
end of update...
p/s: new layout ^^ memang aku suka tukar2 layout ni... kalo kat livejournal, nak2 tiap2 bulan aku tukar...hahaha
nak gak wat review psl citer Rescue -drama japanese 9 eps- tp x tau nk mula dr mana...
tgk la bila2 aku rasa rajin dan x bizi...
nak citer psl keadaan aku skrg... xde yg best pon... cuma, baru2 ni la... aku cam terasa skit... pelik ni kalo aku terasa...haha... hmm... nak citer kat cni pon cam am sgt...huhuhu... bg situasi je la... xpayah citer kejadian betol2 ek...
situasi: korang dalam satu group... gumbira ria, suka suki... then, ade sorang yg mcm taik. tetiba nak angin... suka rosakkan suasana gumbira... aku sangat menyampah dengan keadaan mcm ni... suasana yang bahagia tetiba dirosakkan... drpd duk suka-suka dah rasa cam nk terjun bangunan... sungguh aku rasa cam nk maki je... tp, aku waras lg, dan aku xnak jd mcm org tu... ini xde kena mengena dgn group gegeh aku... this is my own real life that sometime makes me wanna run away, far away, sothat those people wont see me again, and i don't have to see those faces anymore... but, life is complicated... kita saling bersangkut paut...
end of update...
p/s: new layout ^^ memang aku suka tukar2 layout ni... kalo kat livejournal, nak2 tiap2 bulan aku tukar...hahaha
Wednesday, July 14, 2010
2nd post- confessions!
ari ni aku nk buat satu pengakuan ikhlas... seryes nih... dari lubuk hati yg dalam...
1. Aku rindu betul la lang adik aku... adik aku yg bongsu, pompuan! dia skrg kat asrama, ikut kursus menjahit tp dgr kata dia nk cabut dah...dah 2 minggu duk asrama tu tp x de apa yg dia blajar pon, kelas pon xder... dan pada sape dia ngadu? aku jugak! so, itulah gunanya kakak kan? jd tmpt adik mengadu... even kalo adik2 lelaki aku nk ngadu kat aku, well... aku x kisah pon...hehe
2. Aku rindu mak jugak... dah lama x tido sblh mak... asyik tido sorang2 je... dulu, masa tido sblh mak, selalu gak kitorang main geletek2...heheh... biasanya aku geletek mak dulu, pastu aku rasa aku yg kalah selalu...hahaha... n smlm masa abg aku call mak, mak ade kuarkan satu ayat ni... 'tinggal anak jantan yg xtau masak je duk ngan aku'... heh! sian mak... sumer lelaki duk umah ngan mak...aiyoo...kompem berselerak habis tuh... huhu
3. Tetiba teringat plak arwah Abg Pi... hurm... dah lama x baca Yaasin... I miss you so much abg pi... x de dah abg2 yg lain yg suka geletek2 leher aku.... semoga kau tenang di alam sana... al-fatihah...
4. -edit- [deleted-since aku risau kalo2 ade yg berkenaan terbaca plak- aish]
5. aku single-kan diri aku ari ni... dah... dah... aku xnak terikat ngan sape2... aku tak suka komitmen mcm ni! aku tak suka tgk dia carefree je bila aku ckp ngan rival dia... aku tak suka dia lyn aku mcm xde pape... dan aku rasa, mmg dia xkan hargai pon relationship ni... so, boleh jalan la romeo...hehe... aku rasa lebih lega skrg ni... gud bye... tak sedih langsung okay! hahahah... suka lg ada...
6. aku rasa aku bukan kwn yg baik... kwn2 aku ada masalah, tp aku hanya mampu mendengar... aku x mampu nk menolong... aku useless! maaf kan aku kawan2... aku insan yg lemah...
7. boleh tak kalo aku nak cari keje lain?
8. i want to see jin akanishi in person!!!! even he will hate me after that... lol
1. Aku rindu betul la lang adik aku... adik aku yg bongsu, pompuan! dia skrg kat asrama, ikut kursus menjahit tp dgr kata dia nk cabut dah...dah 2 minggu duk asrama tu tp x de apa yg dia blajar pon, kelas pon xder... dan pada sape dia ngadu? aku jugak! so, itulah gunanya kakak kan? jd tmpt adik mengadu... even kalo adik2 lelaki aku nk ngadu kat aku, well... aku x kisah pon...hehe
2. Aku rindu mak jugak... dah lama x tido sblh mak... asyik tido sorang2 je... dulu, masa tido sblh mak, selalu gak kitorang main geletek2...heheh... biasanya aku geletek mak dulu, pastu aku rasa aku yg kalah selalu...hahaha... n smlm masa abg aku call mak, mak ade kuarkan satu ayat ni... 'tinggal anak jantan yg xtau masak je duk ngan aku'... heh! sian mak... sumer lelaki duk umah ngan mak...aiyoo...kompem berselerak habis tuh... huhu
3. Tetiba teringat plak arwah Abg Pi... hurm... dah lama x baca Yaasin... I miss you so much abg pi... x de dah abg2 yg lain yg suka geletek2 leher aku.... semoga kau tenang di alam sana... al-fatihah...
4. -edit- [deleted-since aku risau kalo2 ade yg berkenaan terbaca plak- aish]
5. aku single-kan diri aku ari ni... dah... dah... aku xnak terikat ngan sape2... aku tak suka komitmen mcm ni! aku tak suka tgk dia carefree je bila aku ckp ngan rival dia... aku tak suka dia lyn aku mcm xde pape... dan aku rasa, mmg dia xkan hargai pon relationship ni... so, boleh jalan la romeo...hehe... aku rasa lebih lega skrg ni... gud bye... tak sedih langsung okay! hahahah... suka lg ada...
6. aku rasa aku bukan kwn yg baik... kwn2 aku ada masalah, tp aku hanya mampu mendengar... aku x mampu nk menolong... aku useless! maaf kan aku kawan2... aku insan yg lemah...
7. boleh tak kalo aku nak cari keje lain?
8. i want to see jin akanishi in person!!!! even he will hate me after that... lol
jejalan melihat alam...
minggu lepas g jalan2 ke i-City (Jumaat-malam) ... selama ni duk dgr org citer psl i-City... baru la kali ni berpeluang menjejakkan kaki ke sana... tapi agak malang la malam tu, hujan plak...walo pon x lebat tp agak tergendala jugak la coz ada baby, payung plak xde dlm keta... aish... biasa ade je payung dlm handbag aku tp ari tu tetiba lupa nk letak plak...
gile pya ramai org kat situ... walopon x siap sepenuhnya lg dah penuh sesak...uish, esok2 bila dah siap aku rasa memang full je parking kot...huhu... cantik la lampu2 kt situ, cantik menarik tertarik...hehe... ada jugak gerai2 kat situ mlm tu...ade la aku beli jam comel 1... alaa, jam yg ada lampu tu... POOH lg aku beli...heheh... igt aku x lyn ke menda2 cute ni? heh! ade ler. tp kena super cute la...

ni dia gambar yg menarik aku sempat snap sblom bateri hanset aku abis...huuhuhu

santik2la decoration die...hehe

sebab in-frame ni mmg keje aku...so aku pon pose kat Wu Chun sblom kuar...hehehe
gile pya ramai org kat situ... walopon x siap sepenuhnya lg dah penuh sesak...uish, esok2 bila dah siap aku rasa memang full je parking kot...huhu... cantik la lampu2 kt situ, cantik menarik tertarik...hehe... ada jugak gerai2 kat situ mlm tu...ade la aku beli jam comel 1... alaa, jam yg ada lampu tu... POOH lg aku beli...heheh... igt aku x lyn ke menda2 cute ni? heh! ade ler. tp kena super cute la...
ni dia gambar yg menarik aku sempat snap sblom bateri hanset aku abis...huuhuhu
santik2la decoration die...hehe
sebab in-frame ni mmg keje aku...so aku pon pose kat Wu Chun sblom kuar...hehehe
hari ahad plak, kami gi piknik kat Sungai Congkak(lagi) dan masih port sama kami pilih...
sebelom pegi, aku la masak mi goreng, sebab kakak ipar aku malas nk layan org2 yg nak g piknik ni... aku la jugak perap ayam- garam kunyit je yer- siap sumer bwk turun bawah... nak bertolak je aku terlupa plak handset x bwk...blari ke tingkat 5 amik hand set... then gerak... kuar dr taman, igt nak beli kuih utk sarapan skit...pastu baru teringat... 'tadi ada sapa2 amik ayam dlm peti x?'... aiseh! lupa plak ayam n sosej...adoi... patah balik pegi amik ayam... then, kira2 1 jam perjalanan, kami sampai ke Sungai Congkak...


sejuk giler air kat situ... hampir aku mengalami kekejangan otot...
sebelom pegi, aku la masak mi goreng, sebab kakak ipar aku malas nk layan org2 yg nak g piknik ni... aku la jugak perap ayam- garam kunyit je yer- siap sumer bwk turun bawah... nak bertolak je aku terlupa plak handset x bwk...blari ke tingkat 5 amik hand set... then gerak... kuar dr taman, igt nak beli kuih utk sarapan skit...pastu baru teringat... 'tadi ada sapa2 amik ayam dlm peti x?'... aiseh! lupa plak ayam n sosej...adoi... patah balik pegi amik ayam... then, kira2 1 jam perjalanan, kami sampai ke Sungai Congkak...
sejuk giler air kat situ... hampir aku mengalami kekejangan otot...
berendam punya berendam... akhirnya aku d hinggapi demam... pergh... seksa plak nak g keje ari senin tu... tp, okay je...aku kan kuat...hahaha... ari senin gi keje aku banyak tido je...huhu... dah teruk sangat la tu demam tu...haha
ari selasa ok skit la... ari ni (rabu) okay skit lg... tinggal selsema je ngan batuk2 skit.... ahhh, biasa r tu... takkan selsema skit nak baring 2 3 hari kan? hehe...
so, itu la yg aku rasa topic yg agak(walopon x langsung) menarik utk di letak kat cni...maklum la, dah seminggu x update kan...hehehe
itulah dia, sesuatu dari hati aku utk di kongsi bersama kt cni... waloponku rasa mugkin xde org nak baca pon blog aku ni, tp atleast ni la tmpt aku simpan memori2 aku... sorejaa... mata itsumo ne~ arigato gazaimasta...
ari selasa ok skit la... ari ni (rabu) okay skit lg... tinggal selsema je ngan batuk2 skit.... ahhh, biasa r tu... takkan selsema skit nak baring 2 3 hari kan? hehe...
so, itu la yg aku rasa topic yg agak(walopon x langsung) menarik utk di letak kat cni...maklum la, dah seminggu x update kan...hehehe
itulah dia, sesuatu dari hati aku utk di kongsi bersama kt cni... waloponku rasa mugkin xde org nak baca pon blog aku ni, tp atleast ni la tmpt aku simpan memori2 aku... sorejaa... mata itsumo ne~ arigato gazaimasta...
Subscribe to:
Posts (Atom)